האם הקריירה שלך באה על חשבון אכילה מסודרת
וגובה ממך מחיר בריאותי יקר?

מדריך בזק לנשים עסוקות ייתן לך כלים מעשיים
​​לשלב תזונה בריאה ולהתמלא באנרגיה חיונית - במינימום זמן ובמקסימום יעילות

וזה לגמרי בחינם!
לחצי כאן לקבלת המדריך

יום שבת, 24 ביולי 2010

לחם שאור





חודשים לא מצאתי לי זמן לאפות לחמים. את השאור הראשון שלי ,ששירת אותו הרבה זמן, הצלחתי "לחסל". מזל שהוא לא יכל להתלונן למועצה לשלום השאורים, על הזנחה :)
חברה נתנה לי גור שאור ותיק וחזק וחיכיתי בקוצר רוח לקצת זמן של הפוגה מהלימודים ומלחץ הבחינות כדי לעסוק בעבודת הפולחן שלי של אפיית לחם. זה גורם לי המון הנאה וסיפוק ובעיקר זה... טעים

אז קבלו לחם שאור מקמח כוסמין, קמח שיפון, קמח מלא.

לחם שאור - doritb

2 כוסות קמח מלא
2 כוסות קמח כוסמין
2 כוסות קמח שיפון
2 כוסות שאור מקמח מלא
כפית שטוחה של שמרים - ליתר ביטחון :) להבא לא אשים.
3 כפות סילאן טיבעי
3 כוסות מים
כף מלח

שמים את הקמחים בקערת המיקסר + שמרים+ סילאן + 2 כוסות מים ו"לשים"  על מהירות נמוכה כדקה, מעלים מהירות לבינונית ומוסיפים עוד מים  אחרי 3 דקות לישה מוסיפים את המלח ולשים עוד 6 דקות.

משאירים בקערת המיקסר מכסים בניילון ומאפסנים במקרר ללילה (8-10 שעות) בבוקר מוציאים מהמקרר לשמים על השיש עד שמסיימים לשתות את הקפה (עד שעה)

מפזרים קמח על משטח עבודה ומוציאים את הבצק מהקערה על הקמח.

לשים מעט להוצאת בועות האויר מהבצק.

מעצבים ל2 כיכרות. או יותר. הפעם אפיתי בתבניות לחם, ציפיתי את התבניות בנייר אפיה. מתפיחים כשעתיים. אחרי שעה, שעה וחצי מחממים את התנור עם אבן אפיה לחום גבוה (אצלי 230 מעלות) תנור עם אבן אפיה מתחמם לאט מאוד!

כשככרות הכפילו את נפחן לחרוץ עם סכין חדה (או סכין גילוח)  ולהכניס מיד לתנור.

אפשר לשים בתחתית התנור תבנית עם מים או לרסס מים בתנור או גם וגם כדי ליצור קרום קשה יותר.

אופים 15 דקות על חום גבוה מורידים חום ל200 מעלות ואופים עוד חצי שעה.

מוציאים מהתבנית ואופים עוד כ10 דקות.

מצננים כשעה (כן מתאפקים שעה לא לטעום)

אני פורסת ומקפיאה.

2 תגובות:

  1. או כאלה אני מאד מאד מאד מאד אוהבת

    השבמחק
  2. תודה פנינוש, מחכה לך במקפיא כשבא לך

    השבמחק